dijous, 28 de maig de 2015

CAPSA DE MEDI L'ENTORN

Estem aprenent molt amb la Capsa de l'Entorn. Ara estem buscant informació a internet sobre els municipis, sobre les comarques, etc. És un treball en equip! Ens agrada molt la sessió de les Capses de Medi!

divendres, 22 de maig de 2015

El circuit elèctric

La classe de la Cleopatra, gràcies a la pregunta que ens hem fet sobre la bombeta, hem estat treballant amb el circuit elèctric. Hem creat el joc del "Connector", ens ha portat molta estona, ja que havíem de fer un esborrany i desprès posar-ho en marxa. Al principi no ens va funcionar, però amb treball i esforç ho hem aconseguit!!!
circuit elèctric

El cinema

Els nens de 3rB hem creat unes pel·lícules, aquí us deixem algunes de les que hem realitzat.
Cinema 3rB

PREPARACIÓ DE CURTMETRATGES

Estem preparant curtmetratges en grups. Hem decidit que la temàtica sigui els gèneres cinematogràfics i ens hem dividt en grups. Tenim quatre consignes: - No pot durar més d'un minut. - L'hem de fer a través d'una seqüència d'escenes(la suma de totes les escenes no pot superar els 60 segons). - No hi ha diàleg. Hem de buscar una música adient al genère i utilitzar l'expressió corporal per aconseguir que el públic entengui el guió. - Per cada escena hem de decidir amb quin tipus d'angle volem treballar(hem estat investigant sobre els angles a l'hora de gravar).

dimarts, 19 de maig de 2015

JORNADA LUDICO ESPORTIVA AMB LA BASTIDA

Ens van visitar els nois de l'Institut La Bastida fer una gimcana esportiva.

JORNADES D'ATLETISME

Estem fent unes jornades d'atletisme a l'escola.

Ens convertim en critcs i crítiques del cinema

Estem veient curtmetratges de diferents tècniques cinematogràfiques. Hem pactat uns "criteris de valoració": aspectes visuals, guió, personatges i música i so. De cada tema hem valorat graduar-ho com: molt adequat, adequati poc adequat.

dimarts, 12 de maig de 2015

Els sons ens envolten

Hem parlat sobre els diferents gèneres cinematogràfic i la importància de la música o els sons que escullen per a que sembli més real. Hem fet un experiment d’intentar reproduir sons amb el material de la classe o les nostres veus ( sons d’un restaurant, d’un cavall, etc). També hem pensat cançons adients per a cada gènere cinematogràfic. I, per últim, hem descobert els sons que podem escoltar quan estem en silenci i ens tapem els ulls: el sentit de l’oïda està més en “alerta”.

Aventura al parc de Gualba

Divendres 8 de Maig vam anar al parc de Gualba on vam passar un dia genial plè d'aventures! Ens vam endinsar en el bosc... vam caminar al costat d'un riu... Vam dinar envolatats d'arbres i amb el sons que ens regala la muntanya!

dijous, 7 de maig de 2015

El projector

Avui la Thatiana ha portat un projector d'una pel·lícula de dibuixos animats. Hem estat investigant a on el podiem projectar: què passava si teniem llum encesa, si l'apropàvem o l'allunyàvem,etc. Hem acabat veien la pel·lícula a una habitació fosca de la planta de l'edifici d'Infantil. Ens hem imaginat que èrem els protagonistes i hem jugat a posar-lis veu. Hem après i entès que són els fotogrames i quin efecte fa si es passen ràpid. Ara, estem fent activitats per experimentar aquest efecte visual.
Avui els nens/es de 3r, hem anat a visitar la fàbrica de Cacaolat, ha estat una visita molt divertida, on hem après moltes coses.
Fàbrica Cacaolat

dimarts, 5 de maig de 2015

Mirall còncau i convex

Ahir els nens/es de 3r vam experimentar amb els miralls còncaus i convexos, va ser una experiència molt divertida i vam aprendre molt, vam poder veure que aquest tipus de miralls distorsionen la imatge.Aquí us deixem algunes de les fotos.
Mirall còncau i convex

dilluns, 4 de maig de 2015

Un repte diferent

Després de les exposicions, hem fet un repte en grups d’intentar respondre les preguntes que ens havíem formulat. Cada grup s’ha organitzat d’una manera diferent: uns ens hem ocupat de buscar informació i d’altres teníem la tasca de copiar-la. Un altre grup, ho hem fet tots/es junts a la vegada. Ens hem ajudat a per corregir-nos les faltes ortogràfiques i per trobar la informació als mural, a les fotocòpies on teníem escrita la resposta de les nostres preguntes, etc. Hem après molt fent aquesta activitat.

Juguem amb els problemes

Hem treballat les multiplicacions, els Euros, els quarts, etc d'una manera diferent. A partir d'una multiplicació, per exemple, ens haviem d'inventar el problema. Però abans de tot, l'haviem de dibuixar/representar sobre què voliem que anès i finalment, ja ens l'invetàvem!